יום חמישי, 21 בנובמבר 2013

ציפורני פולקה דוט.קום // Polka.com Nails


פולקה, בשפה הפולנית משמעה "אישה פולניה". אז מה הוא הקשר בין זה לבין הדפס נקודות הפולקה (Polka Dots) הידוע? האמת היא ש"גורנישט", נקודה.

בזמנים בהם ההדפס נעשה פופולארי, ריקוד "הפולקה" (ה-Macarena של המאה שעברה), היה נפוץ והאהוב ביותר במדינות אירופה ואמריקה הגדולה. מה הקשר בין הדפס הנקודות לבין הריקוד? אה, זה קל- עניין של טיימינג ושיווק. חברות יצרניות רבות החליטו לרכוב על גל ההצלחה של הפולקה ומיתגו מוצרים רבים עם הדפס הנקודות, על שם הריקוד ששיגע את העולם. 
 
ומשסיימנו לנבור בדפי הבלשנות וההיסטוריה, ניגש הישר אל המטרה –
ציפורניים מנוקדות שמתאימות לכל עונה!
 
חומרי עבודה:
 
שלב 1 – שכבת לק בסיס (Base Coat) - מומלץ תמיד למרוח שכבת בסיס לק, שתגן על הציפורן שלנו ותמנע הכתמה משימוש בצבעי לק. (אני השתמשתי ב- Seche Clear –Crystal Clear Base Coat).
שלב 2- צבעי בסיס– נמרח את הציפורניים  בצבעי שחור ולבן לסירוגין (אחת שחורה ואחת לבנה).
(אני השתמשתי בלק שחור של Essie – Licorice ובלק לבן של Essie – Blanc).
 


נמתין לייבוש מלא של הציפורנים בטרם נעבור לשלב הבא.



שלב 3 –Let's DoT It!– שלב הניקוד – ראשית נטפטף מעט מצבע הלק השחור על פיסה של נייר אלומיניום. למלאכת הניקוד נשתמש במנקד ציפורניים. (את מנקד הציפורניים רכשתי ברשת "ביוטיקר" בעלות של מספר שקלים בודדים). לאחר מכן נחזור על הפעולה עם הלק הלבן.

סוד: כאשר צבע לק נחשף לאוויר לזמן ממושך, הוא הופך לסמיך יותר ולכן קשה לעבוד איתו. השימוש בנייר אלומיניום מאריך את זמן העבודה עם הלק, כיוון שהוא מאט את החשיפה שלו לחמצן ובכך מונע את התקשותו. לכן חשוב לפרק את שלב זה לשני חלקים: האחד – ניקוד עם לק בצבע שחור על ציפורניים לבנות, והשני - ניקוד עם הצבע הלבן כאשר נעבוד על ציפורניים הצבועות בשחור.


טיפ: אם אין ברשותך מנקד ציפורניים, ניתן להשתמש בראש של סיכת תפירה שנעצנו אותה למחק עיפרון או לחילופין בקצה המעוגל של סיכת ראש, כפי שמופיע בתמונה למעלה.


 
שלב 3 – המשך: נטבול את קצה המנקד בצבע המנוגד לצבע בסיס הציפורן. נתחיל בניקוד צפוף בקצה הציפורן החיצוני (תמונה A), ונמשיך לנקד מעלה עם מרווחים גדולים יותר בין עיגול לעיגול (תמונות B,C).

 

נמתין מעט שהנקודות יתייבשו ויתקשו. 

 

שלב 4 – שכבת מייבש לק - לאחר שהנקודות התייבשו והתקשו מעט, נניח (ולא נמרח) שכבה של מייבש לק. (אני השתמשתי ב- Seche Vite - Dry Fast Top Coat).
 
טיפ: כדי למנוע את הימרחות הנקודות (השחורות/לבנות, בהתאמה), על גבי בסיס צבע הלק, נרים על מברשת מייבש הלק כמות חומר גדולה יחסית ונניח אותה באמצעות טפיחות קלות של המברשת על הציפורן. לעומת זאת, מריחה רגילה, עלולה לפגום בעיצוב הנקודות שיצרנו. 


 To make a long story short // או בקיצור...

סימטריות או מדורגות, על שמלות מתנופפות או על ציפורניים מטופחות,
נקודות הפולקה ממשיכות להיות באופנה כבר למעלה מ-100 שנה!

6 תגובות:

  1. מהמם! אני מתה על פולקה דוטס ובמיוחד על שילובים של שחור ולבן.
    והמדריך מצוין :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אירית, אני שמחה שאהבת :)
      זה אכן שילוב צבעים קלאסי שאני אישית מאמצת אותו הרבה. את הפולקה דוטס כמובן שאפשר לעשות עם כל שילוב אחר שרוצים ע"ע מיקי מאוס ;)

      מחק