יום רביעי, 15 בינואר 2014

ציפורניים מנומרות // Leopard Nails

ישנם שני דברים שלא יוצאים מעולם האופנה, הראשון הוא הצבע השחור והשני הוא ההדפס המנומר.
דיאנה ורילנד, עורכת האופנה האמריקאית האגדית של ווג והרפרס בזאר אמרה פעם ש"עולם ללא מנומר הוא אינו עולם בו הייתי רוצה לחיות". ובצדק. יש בו את החספוס, החייתיות הפראית וקורטוב נדיב של הומור שהופכים אותו למעניין וייחודי. כל דבר שתעטפו בו יזכה למראה קלאסי ואל זמני. דיאנה ורילנד הייתה שמחה לכסות כל סנטימטר בגופה מכף רגל ועד קצות האצבעות בחברבורות מנומרות, וכך גם אני. לשדרוג המראה המסורתי בחרתי להוסיף לחברבורות מעט ברק בשימוש עם צבע זהב.


הפעם נקשט את הציפורניים בחברבורות של נמר, שישדרו שיק, רוח הרפתקנית ועוצמה - 
לאישה שבטוחה בעצמה!


ובפוזה אחרת:


 
חומרי עבודה:

וגם...

שלב 1 (Base Coat) – נמרח שכבה של בסיס לק, שתגן על הציפורניים ותמנע את הכתמתן.
(אני השתמשתי ב- Seche Clear –Crystal Clear Base Coat).

שלב 2 – צבע בסיס – נמרח על הציפורניים 2 שכבות לק בצבע ניוד.
(אני השתמשתי בגוון בז'-דבש: OPI - Don't Pretzel my Buttons מקולקציית גרמניה לסתיו, 2012).


נמתין לייבוש מלא של שכבת צבע לק הניוד.



שלב 3 – יצירת חברבורות הנמר (Rawwwwr!) - את השלב הזה נחלק לשניים:
1. יצירת כתמי הזהב – לצורך כך נצטייד במשטח עבודה העשוי מתכת, לק זהב ומספר קיסמי שיניים. נניח מעט מלק הזהב על משטח העבודה, כפי שמוצג בתמונת חומרי העבודה למעלה. (אני השתמשתי ב- Essie – As Good As Gold).


שימי לב: כאשר חומר הלק נותר חשוף לאוויר לאורך זמן, הוא נעשה צמיגי, מה שמקשה על קבלת שליטה מלאה בעבודה עימו. מטרת השימוש במשטח המתכת היא להאט את תהליך ההתקשות ולהקל על העבודה. לכן, התחילי בהנחת כמות קטנה של צבע הלק וככל שתתקדמי עם העבודה, הוסיפי לפי הצורך. לכן רצוי גם לעבוד על משטח מתכת רחב דיו.


טיבלי את קיסם השיניים בצבע הלק שהנחת על משטח העבודה, וציירי באופן רנדומלי וחופשי לחלוטין, מספר כתמים על הציפורן, אולם הקפידי על מרווחים מספקים עבור שלב התיחום הבא.

הסוד הוא: לצייר את צורות כתמי הזהב כאוות נפשך, וכאן זה בדיוק הזמן לא "להיות ישרים" ובטח שלא לשמור על האחידות שלהם, כדי להקנות לחברבורות הנמר מראה אותנטי.


2.תיחום כתמי הזהב – נניח מעט מהלק השחור על משטח העבודה שלנו. (אני השתמשתי ב- Essie – Licorice). בעזרת קיסם אחר נתחיל לתחום את כתמי הזהב באופן חופשי ורופף, שאינו עוטף את כתם הזהב במלואו. זאת כדי לשמור על מראה אותנטי המדמה את חברבורות הנמר. משסיימנו להקיף את כתמי הזהב בצבע השחור, הוסיפי מספר קווים שחורים בין החברבורות ליצירת מראה פראי ונאמן למקור ההשראה שלנו.
טיפ: עבדי על כל יד בנפרד וסיימי את שלב כתמי הזהב (1) בטרם תעברי לשלב התיחום (2). למה? כדי למזער את כמות צבע לק הזהב שיתקשה במהלך העבודה וכדי לחסוך זמן ובלאגן במעבר בין השימוש בצבעים ובקיסמי השיניים השונים.

נמתין כ-5 דקות לייבוש טבעי של היצירה בטרם נעבור לשלב הבא.



שלב 4 (Top Coat) – נמרח על הציפורניים שכבת מייבש לק, שתקצר את זמן ייבוש היצירה ותשמר אותה לאורך זמן.
(אני השתמשתי במייבש הלק של סשויט – SecheVite Dry Fast Top Coat).


הפעם חיכינו כ-5 דקות בטרם מרחנו את מייבש הלק, כדי שהלק השחור יתגבש ויתייבש מעט על הציפורן, אחרת מריחת מייבש הלק הייתה מורחת אותו ופוגמת ביצירה שלנו.



To Make A Long Story Short // או בקיצור...




טיפ: כדי להרים את המורל ולהתחבר לרוח הנמרה – נגני לך את השיר המדהים עם הקליפ המשעשע של שאנייה טווין, שיכניס אותך לאווירה ויחבר אותך לתהליך היצירה. 

Shania Twain - That Don't Impress Me Much 
Models wearing Azzedine Alaïa in American Vogue, 1991.
shot by Jean-Baptiste Mondino.

יש לך שאלות? התלבטויות? בא לך לחוות את דעתך? אז יאללה, שתפי!!


4 תגובות:

  1. טוטוריאל מצויין! והעיצוב מקסים! :)

    השבמחק
  2. אני מודה שקשה לי עם הדפסים מנומרים... זה מגניב על אחרות, אבל על עצמי אני פשוט לא רואה את זה קורה.

    וכרגיל המדריך ברור וקל להבנה :) תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. מבינה אותך אלטר, לי גם לקח זמן עד שהתחברתי להדפס המנומר. אני חושבת שבאופן כללי בארץ יש לו "שם" רע ומשייכים אליו סוג מסוים של אנשים או תכונות.... וחבל. לטעמי יש בו אמירה אחרת לגמרי והרבה שיק!

      מחק